Co to jest?
Podpis elektroniczny weryfikowany przy użyciu ważnego kwalifikowanego certyfikatu jest równoważny – na mocy obowiązującego prawa – podpisowi odręcznemu.
Do czego służy?
- wysyłania deklaracji ZUS (program Płatnik)
- podpisywania korespondencji kierowanej do administracji publicznej (elektroniczna skrzynka podawcza, informacje dla GIIF, e-KRS, e-deklaracja, e-GIODO, UFE itd.)
- wystawiania e-faktur
- uczestnictwa w aukcjach i przetargach elektronicznych
- sporządzania dokumentacji medycznej
- składania dyspozycji, przelewów, zmian w bankowości elektronicznej (w bankach akceptujących certyfikaty kwalifikowane)
- składania e-pozwów drogą elektroniczną do e-sądu
- zawierania umów cywilno-prawnych w formie elektronicznej
Cennik Podpisów elektronicznych CenCert
Jak kupić?
Zapraszamy do naszego Punktu Rejestracji znajdującego się na ulicy Sokoła 16 w Nowym Targu lub prosimy skontaktować się telefonicznie: 18 266 40 05.
Wymagane dokumenty:
- Ważny dowód osobisty, karta pobytu (wydane przez kraj UE) lub paszport
- Oryginał dokumentu nadania numeru NIP – jeżeli certyfikat ma zawierać NIP – w przypadku certyfikatu na numer PESEL dodatkowy dokument nie jest wymagany
Oprócz dokumentów dla certyfikatu uniwersalnego, wymagane są dokumenty dotyczące firmy:
- Dokument określający podstawę prawną funkcjonowania firmy/instytucji: odpis z KRS, EWD, Statut instytucji, itp. – oryginał lub kopia poświadczona za zgodność przez osoby uprawnione do reprezentacji
- Upoważnienie (oryginał) dla konkretnego Subskrybenta do otrzymania certyfikatu z nazwą firmy/instytucji, zawierające także informację o relacji Subskrybenta i firmy/instytucji, tj. czy Subskrybent występuje “we własnym imieniu”, “jako przedstawiciel innej osoby fizycznej, osoby prawnej albo jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej”, “w charakterze członka organu albo organu osoby prawnej albo jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej” czy “jako organ władzy publicznej”